KezdŇĎlap
 
 

GYENG√ČNL√ĀT√ďKNAK:



 V√°rosunkr√≥l
 H√≠rek, aktualit√°sok
 Programok,
   rendezv√©nyek
 √Ėnkorm√°nyzat
 Es√©lyegyenl√Ķs√©g
 Eg√©szs√©g√ľgy,
   szoci√°lis ell√°t√°s
 Oktat√°s, nevel√©s
 Kult√ļra
 Turizmus
 Egyh√°zi √©let
 Sport
 Rinyamenti Kist√©rs√©g T√∂bbc√©l√ļ √Ėnkorm√°nyzati T√°rsul√°s
 Nagyat√°di Region√°lis Szennyv√≠zt√°rsul√°s
 Csatornaprogram
 Gal√©ria
 Honlapt√©rk√©p
 Vend√©gk√∂nyv
 

FIGYELEM - Hõs√©griaszt√°s

HŇĎs√©griaszt√°s!

Az Orsz√°gos Meteorol√≥giai Szolg√°lat elõrejelz√©si adatai alapj√°n, valamint a Nemzeti N√©peg√©szs√©gügyi Központ szakmai aj√°nl√°s√°t figyelembe v√©ve – az orsz√°gos tisztifõorvos az orsz√°g eg√©sz terület√©re vonatkoz√≥an

2021. augusztus 14. (szombat) 00.00 √≥r√°t√≥l 2021. augusztus 16. (h√©tfŇĎ) 24.00 √≥r√°ig
II. fok√ļ hõs√©griaszt√°st rendelt el.

Ennek kapcs√°n felh√≠vjuk a lakoss√°g figyelm√©t, hogy a k√°nikula b√°rkinek okozhat eg√©szs√©gi panaszokat, kellemetlen tüneteket, rosszull√©tet, de vannak különösen vesz√©lyeztetett csoportok ilyenek p√©ld√°ul a csecsemŇĎk √©s a fiatal kisgyermekek, a fiatalok, a 65 √©vn√©l idŇĎsebbek, fogyat√©kosok, valamint a sz√≠vbetegs√©gekben √©s magas v√©rnyom√°sban szenvedŇĎk.
Tan√°csok mindenkinek:
  • A k√°nikulai meleg kedvezŇĎtlenül hat mindenkire, de elsŇĎsorban a fizikai munk√°t v√©gzŇĎk szervezet√©re, √©s ez igaz mind a szabadban, mind a z√°rt t√©rben dolgoz√≥kn√°l.
  • Az idŇĎsek kör√©ben a tart√≥san magas hŇĎm√©rs√©klet sz√≠v-, √©rrendszeri panaszokat, okozhat. Ezek jelentkez√©sekor javasoljuk, hogy halad√©ktalanul keress√©k fel kezelŇĎorvosukat. Sz√≠vgy√≥gyszereket szedŇĎ betegek k√©rj√©k ki ezzel kapcsolatban kezelŇĎorvosuk tan√°cs√°t.
  • Az idŇĎsek k√°nikula idej√©n tart√≥zkodjanak hŇĪvös helyen, kerülj√©k a szervezetüket terhelŇĎ fizikai munk√°t. Zuhanyozzanak naponta többször langyos v√≠zzel.
  • A k√°nikula idej√©n mindenkinek ügyelnie kell a fokozott folyad√©kbevitelre, szüks√©g szerint a szok√°sos mennyis√©g többszörös√©re is szüks√©g lehet.
  • Fontos a s√≥ p√≥tl√°sa is!
  • Kerüljük a tŇĪzŇĎ napon val√≥ tart√≥zkod√°st 11 √©s 15 √≥ra között, mivel ilyenkor fokoz√≥dik a napsz√ļr√°s vesz√©lye. A k√°ros UV-B sug√°rz√°s ellen v√©djük bŇĎrünket napv√©dŇĎ kr√©mmel √©s megfelelŇĎ, vil√°gos sz√≠nŇĪ, term√©szetes alapanyag√ļ (lehetŇĎleg az eg√©sz testet fedŇĎ) ruh√°zattal, arcunkat sz√©les karim√°j√ļ vagy ellenzŇĎs sapk√°val, kalappal, szemünk v√©delm√©rŇĎl gondoskodjunk UV szŇĪrŇĎs napszemüveggel.
  • LehetŇĎleg √©jjel szellŇĎztessenek! C√©lszerŇĪ az ablakokat nappal z√°rva tartani. Ne hagyjunk kisgyermeket, √°llatot bez√°rt g√©pkocsiban! M√©g r√©snyire leh√ļzott ablakn√°l is könnyen t√ļlhevülnek, kisz√°radnak.
  • A bab√°k különösen sok folyad√©kot ig√©nyelnek a szoptat√°son k√≠vül is, mindig k√≠n√°ljuk ŇĎket tiszta v√≠zzel, vagy pici s√≥t is tartalmaz√≥, citromos te√°val a szoptat√°s ut√°n!
  • A szabadban v√©gzett sportol√°st is korl√°tozzuk a reggeli vagy kora esti √≥r√°kra!
  • A fizikai munk√°t v√©gzŇĎ dolgoz√≥kn√°l ilyen idŇĎj√°r√°si, hŇĎm√©rs√©kleti viszonyok mellett szüks√©ges, hogy a munk√°ltat√≥k a munkav√°llal√≥ik sz√°m√°ra ig√©ny szerint, de legal√°bb f√©l√≥r√°nk√©nt v√©dŇĎitalk√©nt 14-16°C hŇĎm√©rs√©kletŇĪ iv√≥vizet vagy azonos hŇĎm√©rs√©kletŇĪ alkoholmentes italt, valamint az elŇĎ√≠rtaknak megfelelŇĎ pihenŇĎidŇĎt biztos√≠tsanak.
  • Az √°llatoknak adjunk több vizet, ne kössük ki a kuty√°kat a napra.
  • A közleked√©s sor√°n vegyük figyelembe, hogy a hŇĎs√©g csökkentheti a koncentr√°ci√≥s k√©pess√©get.
  • A g√©pj√°rmŇĪvel több √≥r√°s √ļtra indul√≥k gondoskodjanak a v√≠zell√°t√°sr√≥l a folyad√©khi√°ny p√≥tl√°sa √©rdek√©ben, valamint az esetleges seg√©lyh√≠v√°shoz szüks√©ges seg√©lyk√©rŇĎ telefonsz√°mok biztos√≠t√°s√°r√≥l.

Tan√°csok v√°rand√≥s √©s szoptat√≥ any√°k valamint csecsemŇĎik r√©sz√©re:
A magas hŇĎm√©rs√©klet fokozott v√©dekez√©sre k√©szteti a szervezetet, hogy hŇĎegyens√ļlyunkat megtartsuk: izzadunk, ez√°ltal folyad√©kot vesz√≠tünk, fokoz√≥dik a szomj√ļs√°g√©rzetünk, szapor√°bb√° v√°lhat sz√≠vver√©sünk, l√©gz√©sünk. V√©rell√°t√°sunk romlik az erek kit√°gul√°sa miatt, amit sz√©dül√©s, gyenges√©g√©rz√©s, f√°rad√©konys√°g jelez. Komolyabb esetben fejf√°j√°s, esetleg l√©gszomj vagy remeg√©s, √°jul√°s√©rz√©s l√©phet fel. A legfontosabb, hogy elŇĎzzük meg a t√ļlhevül√©st √©s folyad√©kveszt√©st!
  • A t√ļlhevül√©s megelŇĎz√©se:
    LehetŇĎleg ne tart√≥zkodjunk a szabadban 10.00 √©s 16.00 √≥ra között. Ha m√©gis elkerülhetetlen, akkor keressünk √°rnyas, szellŇĎs helyet pl. park, kert, kerüljük a zs√ļfolt tereket. A lak√°sban legal√°bb a pihen√©sre haszn√°lt helyis√©get söt√©t√≠tsük el függönnyel, jobb, ha nappal z√°rjuk az ablakokat. A kl√≠maberendez√©sre sokan √©rz√©kenyek – különösen vigy√°zni kell a csecsemŇĎkre. A k√©szül√©keket ez√©rt m√©rt√©kkel haszn√°ljuk, a külsŇĎ hŇĎm√©rs√©kletn√©l csak 4-5°C-kal alacsonyabbra be√°ll√≠tva. HŇĪtsük, friss√≠tsük a testünket, a gyermekek test√©t naponta többször is nedves törl√©ssel, esetleg lemos√°ssal, zuhannyal. Nedves√≠tsük be nyugodtan hajunkat, gyerekekn√©l b√°tran vizezzük be az arcukat √©s a hajukat is. √ćgy a hŇĪt√©st 30%-kal növelhetjük.

  • Öltözköd√©s:
    Öltözetünk legyen szellŇĎs, term√©szetes anyag√ļ, laza, vil√°gos, takarja a bŇĎrfelületet! V√©djük a fejünket, szemünket, bŇĎrünket! Viseljünk vil√°gos, szellŇĎs kalapot, kendŇĎt – lehetŇĎleg szemellenzŇĎset, vagy haszn√°ljunk napernyŇĎt. Különösen igaz ez a csecsemŇĎkre, kisdedekre, akik kev√©s hajuk √©s a v√©kony koponyacsontok miatt fokozott vesz√©lynek vannak kit√©ve!

  • Napoz√°s, strandol√°s, mozg√°s:
    Semmik√©ppen ne napozzunk, vagy napoztassuk a gyermekeket 10.00 √©s 16.00 √≥ra között. V√°rand√≥s any√°k √≥vj√°k a magzatot is az erŇĎs sug√°rz√°st√≥l, napoz√°skor fedj√©k le a hasukon a m√©h terület√©t!

  • T√°pl√°lkoz√°s, folyad√©kfogyaszt√°s:
    Az izzad√°ssal t√°voz√≥ folyad√©kot, √°sv√°nyi s√≥kat p√≥tolni kell. Az √©tkez√©sben elŇĎnyben r√©szes√≠thetjük a könnyŇĪ √©teleket, a sal√°t√°kat, a gyümölcsöket, az alkohol-, cukor- √©s sz√©nsavmentes italokat. A melegben kellemes üd√≠tŇĎ a langyos citromos tea. Nem kell megijedni, ha a gyerekek √©tv√°gya csökken a melegben, fontos, hogy folyad√©kot bŇĎs√©gesen fogyasszanak. (Onnan tudhatjuk biztosan, hogy elegendŇĎ folyad√©kot fogyasztottunk, hogy bŇĎs√©ges szalmas√°rga vizeletet ür√≠tünk.) Bab√°kn√°l a pelenk√°nak 2-3 √≥r√°nk√©nt nedvesednie kell. Kiemelt figyelmet kell ford√≠tani a szoptat√≥s any√°kra, mivel ŇĎk a szoptat√°ssal biztos√≠tj√°k a gyermekük folyad√©kig√©ny√©t is.

További információk:



K√∂zbeszerz√©si egy√ľttmŇĪk√∂dŇĎ partner√ľnk a Magyar K√∂zbeszerz√©si √©s Elektronikus Beszerz√©si Zrt.

Az oldalon tal√°lhat√≥ tartalom Nagyat√°d V√°ros Önkorm√°nyzat√°nak tulajdon√°t k√©pezik.
Az oldal megtekintéséhez 1024*768 felbontás ajánlott.
Levél a webmesternek:informatikus@nagyatad.hu
Oldalkészítés: 0.04 másodperc